Ik kan niet sporten, want de kinderen hebben vakantie.

Voorjaarsvakantie, de kinderen vrij en dat betekend dat jullie als gezin veel leuke dingen kunnen gaan doen. Vaak schiet het sporten er dan bij in.
Ik train vaak als onze zoon op school zit. Dit is voor mij makkelijk in te plannen. Alleen in de vakanties is dat natuurlijk anders.
Je kunt dan tegen jezelf zeggen ach volgende week is er een nieuwe week, maar je kunt het ook combineren. De zin ik kan niet sporten, want de kinderen hebben vakantie gooien we maar snel overboord. Je kan altijd sporten. Ook met kinderen! Hoe gaan we dit doen.
Daar heb ik wel wat tips voor:

Zwemmen,
Zwemmen is een leuke bezigheid die je als gezin prima kan doen. En dan bedoel ik niet op het ligbedje aan de kant kijken hoe de kinderen zwemmen.
Wist je dat je met zwemmen veel calorieën verbrand, en dat je er een goede conditie van krijgt.
Trek af en toe wat baantjes of doe leuke waterspelletjes.

Voetballen,
Een activiteit waarbij je veel plezier kunt hebben, en calorieën kan verbranden.
Zorg dat je niet stil staan, maar blijf constant bewegen, ook al heb je niet de bal.
Fietsen,
Maak een fietstocht. Je hoeft niet perse een race fiets te hebben om calorieën te verbranden op een fiets. Nee met een gewone fiets kan dat ook prima. Zorg dat je lekker in beweging bent.
Naar het bos,
In het bos kan je zoveel doen. Een lekkere boswandeling maken, verstoppetje of tikketje spelen, voetballen, klimmen of oefeningen doen.
Zet een parcour  uit,
Ga gezamenlijk aan de slag. Denk hierbij aan squats, walk lunges, rennen of springen.
Bedenk spelletjes waarbij je actief bezig bent, en de kinderen het toch leuk vinden.
Zijn de kinderen wat klein, kan je ze misschien op je rug nemen over het parcour, dat is toch weer wat extra gewicht en dus extra calorieverbranding.

 

Een week overslaan is dus helemaal niet nodig 😉
#geenexcuus