6 oefeningen op kantoor

zitten te veel
Oefeningen voor op kantoor!
We zitten te veel tegenwoordig. Zitten wordt ook wel het nieuwe roken genoemd.
Waarschijnlijk zit je nu ook terwij je dit leest, want wij Nederlanders zijn europees kampioen zitten!
Gelukkig zijn steeds meer bedrijven bezig met de gezondheid van hun werknemers. Er komen verstelbare bureau’s, stoelen waarbij je in beweging blijft en de kantine krijgt steeds meer gezonde alternatieven.
Maar dan nog zitten we veel te veel. Heb je een kantoorbaan dan is het loopje naar de koffieautomaat misschien wel het enige uitdagende gedurende de dag.
Dus daar gaan we iets aan doen. En wel met deze 6 oefeningen die je op ieder gewenst moment kan uitvoeren.
Door deze oefeningen zal je merken dat je uit de sleur van het zitten komt. Door de beweging activeren we onze hersenen, kunnen we ons beter concentreren en voelen we ons vrolijker.
Nu lijkt het je misschien wat gek om deze oefeningen te doen in het bij zijn van je collega’s. Maar probeer ze uit te dagen om mee te doen!

 

 

6 oefeningen op kantoor.

oefeningen op kantoor
     1. Planken
Draai je stoel om en kom voor de zitting staan. Zak naar beneden en leg nu beide onderarmen op de zitting van de stoel.
Je schouders komen in een rechte lijn boven je ellenbogen. Stap nu rustig naar achteren tot je in een rechte lijn staat. Blijf rustig ademen en houdt dit 30 seconden vol.

 

oefeningen op kantoor
     2. Stoel Dip
Ga voor de stoel staan met je rug naar de stoel toe. Zak wat door je knieen en houdt de zitting van de stoel vast.
Loop nu voorzichtig met je benen iets naar voren zodat je in een hoek van 90 graden zit met je schouders recht boven je billen.
Duw jezelf nu omhoog in een rechte lijn. Doe dit 20x

 

oefeningen op kantoor
    3. Knieheffen
Ga rechtop op de stoel zitten, in een hoek van 90 graden. Strek je handen naar voren en til je been in een kniebuiging omhoog.
Laat na 2 seconden weer zakken en hef het andere been omhoog. Herhaal dit 15x per been.

 

oefeningen op kantoor
     4. Zijwaartse plank
Ga aan de voorkant van de stoel staan met je zijkant naar de stoel toe. Zak nu door je knieen en leg je onderarm (links of rechts) op de zitting van de stoel.
stap nu langzaam met je voeten van de stoel vandaan en kom in een zijwaartse plank. Zorg dat je schouders en onderarm in een rechte lijn boven elkaar staan. Laat je heupen niet hangen, maar duw deze richting het plafon. Om het nog wat lastiger te maken strek je de losse arm over je hoofd in een rechte lijn.

 

oefeningen op kantoor
    5. schaar
Deze oefening kan wat lastig zijn. Ga op het puntje van je stoel zitten maar zorg er wel voor dat je billen voor meer dan de helft op de zitting rusten.
Leun nu iets naar achteren maar met een rechte rug. Hef nu beide benen omhoog met een milde knie buiging. Strek je armen naar voren in een rechte lijn net als je benen. Houdt deze positie 10 seconden vast. Laat nu je benen zakken en herhaal dit na 2 seconden nog maals.

 

oefeningen op kantoor
     6. Push up
Ga aan de voorzijde van de stoel staan. Pak met beide handen elk een kant van de zitting van de stoel vast.
Je schouders komen in een rechte lijn boven je ellenbogen. Stap nu rustig naar achteren tot je in de plank positie staat. Zak nu langzaam door je armen naar beneden, en daarna rustig weer omhoog. Herhaal deze push-up 20x

 

Je zal merken hoe vaker je dit doet, hoe langer je het vol kan houden. Herhaal daarom het rondje 2 of 3 keer als het te makkelijk wordt. Daag je collega’s uit, en ga de strijd aan. Wil je dat ik bij jouw bedrijf langs kom voor een pop-up training neem dan contact op voor meer informatie.

 

 

Succes!!

 

 

 

 

.