waarom heb ik zin in chocolade?

Waarom heb ik zin in chocolade?
Chocolade is zo een voedingsmiddel waar je echt enorme trek in kan hebben. Vooral bij vrouwen komt dit regelmatig voor.
Heb jij sterke behoefte aan chocolade? Dan kan het zijn dat je een tekort hebt aan MAGNESIUM.
Magnesium is een stof die essentieel is voor ons lichaam.
Het zorgt bijvoorbeeld voor het goed functioneren van onze spieren en onze zenuwen. Het mineraal is namelijk nauw betrokken bij zowel jouw spieropbouw als je energiestofwisseling. Het mineraal zorgt er dus mede voor dat je de kracht hebt om te kunnen trainen, en dat je spieren optimaal functioneren. Daarnaast draagt het bij aan de overdracht van zenuwprikkels.
🍫
Zodra we stress hebben of ongesteld zijn hebben we vaak meer behoefte aan chocolade? Bij stress scheidt je lichaam namelijk meer magnesium uit via de urine. Tijdens je ongesteldheid is dat anders. De baarmoeder is een spier die tijdens deze periode heel hard aan het werk is en dus extra magnesium nodig heeft. Jouw hersenen vragen daarom vaak tijdens deze periodes om magnesium rijke producten.. en dus sneller om chocolade. Want onze hersenen weten dat er in cacao magnesium zit.
🍫
Nu is dit geen vrijwaring om repen chocolade naar binnen te werken. Want magnesium zit voornamelijk in de cacao, en een chocoladereep bestaat uit meer dan alleen cacao. Eet je chocolade kies dan liever voor de 80% pure chocolade.

Een alternatief voor chocolade is: een beetje rauwe cacao over je yoghurt, appel of in je melk. Maar ook broccoli, banaan, munt, dille, noten en zaden zitten vol met magnesium. Probeer stress te verlagen en probeer gezond te eten.

Waarom heb ik zin in chocolade?
Chocolade is zo een voedingsmiddel waar je echt enorme trek in kan hebben. Vooral bij vrouwen komt dit regelmatig voor.
Heb jij sterke behoefte aan chocolade? Dan kan het zijn dat je een tekort hebt aan MAGNESIUM.
Magnesium is een stof die essentieel is voor ons lichaam.
Het zorgt bijvoorbeeld voor het goed functioneren van onze spieren en onze zenuwen. Het mineraal is namelijk nauw betrokken bij zowel jouw spieropbouw als je energiestofwisseling. Het mineraal zorgt er dus mede voor dat je de kracht hebt om te kunnen trainen, en dat je spieren optimaal functioneren. Daarnaast draagt het bij aan de overdracht van zenuwprikkels.
🍫
Zodra we stress hebben of ongesteld zijn hebben we vaak meer behoefte aan chocolade? Bij stress scheidt je lichaam namelijk meer magnesium uit via de urine. Tijdens je ongesteldheid is dat anders. De baarmoeder is een spier die tijdens deze periode heel hard aan het werk is en dus extra magnesium nodig heeft. Jouw hersenen vragen daarom vaak tijdens deze periodes om magnesium rijke producten.. en dus sneller om chocolade. Want onze hersenen weten dat er in cacao magnesium zit.
🍫
Nu is dit geen vrijwaring om repen chocolade naar binnen te werken. Want magnesium zit voornamelijk in de cacao, en een chocoladereep bestaat uit meer dan alleen cacao. Eet je chocolade kies dan liever voor de 80% pure chocolade.
Een alternatief voor chocolade is: een beetje rauwe cacao over je yoghurt, appel of in je melk. Maar ook broccoli, banaan, munt, dille, noten en zaden zitten vol met magnesium. Probeer stress te verlagen en probeer gezond te eten.

 

chocolade